Skaling na tle marketingu

2019-05-16

Marketing nie zawsze idzie w parze z moralnością. Pytanie tylko, czy to wina ludzi, którzy podejmują takie decyzje, bo przecież nie muszą, czy jednak może bardziej wina społeczeństwa, że umiejscowiło się w takim położeniu i ma się raczej negatywne do niego podejście względem całości? W marketingu często dopuszczamy się nawet nieetycznych zachowań, bo są przecież znane i sytuacje, w których firma potrafiła nagłośnić daną chorobę, żeby zwiększyć sprzedawalność danego produktu lub leku, jeżeli chodzi na przykład o skaling http://odent.pl/oferta/zabiegi-higieniczne/.


Tak takie działania mogą pojawić się nawet a aptekach, które raczej z góry kojarzą się jako miejsce, które pomaga, a nie chce nas oszukać. Sprawa jest jasna w tej sytuacji, specjaliści wiedzą jak odpowiednio nagłośnić daną strategie marketingową, żeby uzyskać popyt wśród społeczeństwa. Nie zawsze jest to w 100% moralne i etyczne, ale przede wszystkim wtedy jest skuteczne. Nie jest to najbardziej skomplikowana część pracy, wystarczy znać sytuacje na rynku i potrafić przewidzieć pewne zdarzenia oraz znać działanie ludzkiej psychologii, a w tej sytuacji klientów, którzy mają dać nam zarobić. Jak marketing odnosi się względem logistyki? Bez sprzecznie marketing jest logistyczną częścią.


Najlepszym dowodem na to jest fakt, że istnieje dział zwany logistyką marketingową. Nie powinno się do końca porównywać tych pojęć, bo raczej to jedno z nich jest jednym z większych elementów całości drugiego. Marketing to podstawowa sprawa w logistyce. Planujemy jak dobrze coś zareklamować, żeby to się sprzedało, czyli idealnie wpisuje się to w logistyczne myślenie, czyli planowanie i snucie odpowiedniej pod rynek strategii, jeżeli chodzi o skaling.


Logistyka to jednak dużo szersze stwierdzenie, odnoszące się tak naprawdę do każdego przedsiębiorczego zakątka, a marketing to tylko marketing. To tylko odpowiednia reklama i promocja. Trzeba wiedzieć gdzie się odpowiednio zareklamować to raz. Pomału do lamusa odchodzą reklamy na wielkich banerach na ulicy, czy wieszanie plakatów na słupach, więcej rozgłosu da nam Internetowa reklama, czy social media. Zdarza się, że nieodpowiednia strona naszego marketingu, zaszkodzi naszej ogólnej logistycznej pozycji. Wspominałem, że reklamowanie produktu często nie idzie w parze z jakąś ludzką moralnością, ale nieraz i nie dwa odbije się to danej firmie czkawką. Warto także o tym pamiętać stawiając na sprawdzony skaling.


Chytry marketing musi być jeszcze lepszy i dużo bardziej przemyślany, niż zwyczajne i uczciwe promowanie firmy. Wyjście brudów na światło dzienne będzie w skutkach katastrofalne i mogą minąć lata, zanim wrócimy do poprzedniej nieskazitelnej pozycji na biznesowej planszy. Prace nad logistycznym marketingiem utrudnia przede wszystkim zmienność popytu. O ile łatwo dopasować się sprzedawcą lodów, bo wiedzą, że na wiosnę i lato odbiorcy chętniej będą sięgać po nagłaśniane nowości, niż podczas jesiennego i zimowego okresu w roku. Trudniej jest w sytuacji, kiedy w sprzedaż wchodzi przykładowo odzież. Czasami może pojawić się znikąd jakiś niezrozumiany trend i ciężko przewidzieć jaka nowa bluza akurat stanie się hitem. W zasadzie nie da się tego przewinąć, ale pozytywnie wtedy na sprzedaż może wpłynąć właśnie odpowiednia strategia marketingowa.

@ Copyright 2018